Thursday, May 28, 2009

pantai+umah burok+kincir angin




oih oih!! hahaha dah lama la x update.. malas pun ada.. walau pun online 24/7 ..semak dah rasa kpale aku ni. uwekk! dah 3 hari stret aku tido kul 10 pg.. ahaha insomniac laaa jd nyer weh! nak balik duit xda.elaun x masuk lg.kimak arh.aku nak balik!! waaa! haha.semalam aku aku n saing² komuniti umoh sewa 415 g mandi pata.beh giler boh kata orang ganu! hahahaha.mu ar chai! doh aku jd gini.eyh ada hok trase!! hahah.so aku,asenk,amat,apik n chai pung g la...naek la muto.asenkdah tentu bwk bini first dy.haha.pe lg lau bkn Z merun dy..haha
sampai
² pantai orang penuh.ada lak sekor pasang
an ni.maen geli² lak dlm air tu.kimak tul hadhari ni.hahaha.so tanpa membuang duit kami pun pe lg.mandi la.haha.senk yg mula² xmau mandi trus pakai boxer jer..terjuntai la apa yg d sebaliknyer!wah! besar giler!kate amat pd senk,haha mmg pung! dari jauh dah nampak! apek²..untung la mai.hahaha :P
dah puas mandi pe lg.cabot ar.ari dah petang.air pasang penuh lak.. kimak tul! hahah
otw balik lepak kat umah buruk jap.fuh scenery lawa sial.susah nk jump
e tmpt gni doh op?ke gane mat? haha cm bese ar.posing! haha
abeh mane lompat
² si asenk dgn apik leh plak maen cucuk² aku.kimak ar korang! leteyh tau x.haih.nasib baek saing boh.lau x mampus mu aku campak ke laut ! haha

dah puas maen angkat kaki.balik.jap g nk masak.
amat janji nk beli ayam.akukne masak ar jap g.kimak tul.nk suh dorang masak ayam leh jd mcm kelapa parut jawabnyer! hahah

pe² pun tgk ar pic kami d bwh ni.:P




keindahan pantai hahaha



backflip yg turn into disaster! haha


asenk dgn bini number 1! haha

thanx to amat this nice for this nice pic!:)

amat yg sumbak molek!

Saturday, May 23, 2009

wah.wah.wah

haha arini bgn pagi skit.. ada selection la ktakan..(hope aku dpt) ngeh3... hahah
sialan la kau nyamuk..tau la darah aku manis.asyik2 nk ketip je,,gatal tau tak??!hadhari tol..haha
pagi2 dah kena g beli air.nk msk air kat umah dah la semua pemalas.haram jadah tul! aku jgk mangsanyer.tp lau aku x amik sapa lg kn? hah aku mmg baek.:p

chai dgn cheng tau tido jer.. hadhari betul.. haha dah ar tu, balik2 ingt nak online.,tbe2 on je suis,,, boom!! kata dy.. sial ko leh meletup lak dpn aku.,. nasib baik aku x kne... bodo pny extension.sajer nk abehkan duit aku ujung2 bln ni..nak suh ganti baru ar tu,shit! xpe2..nnt aku beli yang baru baru kau tau!!
hahaha

p/s: padahal suis yg rosak...extension elok jer.haha

Friday, May 22, 2009



Maafkan saya jika sindiran ini berbaur penghinaan. Tiada siapa yang ditindas disini. Namun ini adalah hakikat yang anda dan mereka harus terima. Ia berkenaan mereka-mereka yang mendapat anugerah dekan untuk setiap sem. Tidak perlu saya sebutkan nama-nama mereka yang dianggap mabuk ini. Bahasanya mudah, jangan ‘ada hok terasa’ sudahlah! Ya ceritanya di UniKL Lumut, Perak. Kenapa disini? Kerana ini tempat saya belajar bersama mereka-mereka yang mabuk ini. Tidak dapat dipastikan jika kolej anda yg lain mempunyai pemabuk-pemabuk darat ini. Tapi ini apa yang saya lihat. Sedikitpun tidak ditokok tambah apatah lagi diselitkan unsur fitnah. Tidak perlu saya mengangkat sumpah untuk memastikan ini cerita benar atau palsu.

Setiap semester, wajib adanya hari penyampaian anugerah dekan kepada pelajar-pelajar yang mendapat keputusan cemerlang – 3.5 keatas biasanya. Nampak seperti mereka ini yang terbaik dikalangan yang lain. Berdiri dipentas, menerima penghargaan, dan melontarkan senyuman-senyuman manis. Banyak lensa tertumpu kepada pelajar-pelajar yang dilihat berjaya pada mata kasar ini. Itu apa yang mereka nampak. Bagaimana cerita sebaliknya?

Untuk mendapatkan DL ini tidak mudah saudara jika tidak belajar dangan secukupnya. Ramai yang tidak mencapai keputusan ini, kerana kurang berusaha. Tidak mengulangkaji dangan mencukupi. Soalnya mereka yang mendapat DL ini, belajarkah mereka? Sejauh mana tepatnya keputusan Universiti memberi anugerah ini pada mereka? Saya juga berada didalam kelas yang mereka duduki, dan diasrama sama yang mereka tinggal. Ternyata anugerah yang mereka pegang hanyalah dusta semata-mata! Anda boleh pastikan hal ini jika anda selalu bersama mereka. Teliti tingkah laku mereka terutama di waktu kuiz dan test. Ketika pensyarah sedikit leka di hadapan, mereka menyelongkar buku-buku rujukan dan nota di bawah meja seperti biawak yang terkais-kais mencari telur. Mereka ini juga kelihatan tergesa-gesa ke kelas waktu kuiz dan test dijalankan. Kenapa? Untuk mendapatkan tempat-tempat belakang yang terlindung dari pandangan pensyarah – juga dianggap ‘port baik’ untuk meniru. Dengan membawa ‘toyol’ bersama, tidak sukar bagi mereka mendapatkan markah penuh.

Ada pula diantara mereka yang sentiasa berada disisi pelajar terbaik. Amat bangga bagi pelajar ini apabila dapat meniru jawapan dari pelajar terbaik tersebut. Hampir setiap masa didalam kelas, si budak hingusan ini berada disisi pelajar terbaik tersebut. Samada memilih kumpulan, membuat presentation dan waktu quiz dan test. Saya tidak pasti pelajar barua ini dari golongan bangsa mana. Adakah tergolong dalam mereka yang pakar menyamar, atau si bangsat yang sentiasa inginkan namanya dipuji-puji. Tidak juga saya dapat pastikan pelajar ini mudah diheret kemana-mana oleh pelajar terbaik tersebut. Kerana segala jawapan yang ditulis oleh pelajar terbaik itu, akan ditirunya. Lantas mereka ini boleh saya tafsirkan sebagai manusia yang amat bodoh. Mereka hadir ke kelas setiap masa, mempunyai nota yang tebal, dan tidak pernah gagal dalam bergaya (berlagak pandai). Haprak sungguh mereka ini. Kalau benar mereka pandai kenapa perlu tiru? Jelasnya mereka amat hina. Jika begini keadaanya di waktu kuiz dan test, lebih baik anda tidak perlu kelas, cukup sekadar berada di dalam bilik melayani Myspace, Ym, dan drama-drama Korea.

Lihat pula ketika mendapat tugasan dari pensyarah, atau assignment, ada pula kalangan-kalanga mereka sekadar meniru. Copy dan paste bagi mereka sudah memadai jika di ubah-ubah. Sudahlah begitu, ada pula dikalangan mereka ini memandang rendah kepada pelajar yang tidak mendapat DL. Wah, sungguh kurang ajar anak-anak muda ini. Apa tindakan saya? Tidak, saya tidak perlu mengambil tindakan. Barangkali saya tidak mempunyai bukti. Juga malas untuk melapor kerana bagi saya biar mereka ini terus dimabukkan dengan ‘arak DL’. Berapa banyak anda mahu ambil. Bak kata pepatah, biarlah luncai terjun bersama labunya.

Apapun, mereka masih lagi berperilaku sebagai seorang manusia. Saya anggap itu sudah cukup untuk kita meneruskan persahabatan dengan mereka. Biarlah mereka mabuk, dengan syarat tidak bersikap memabukkan. Jika tidak nanti mereka dilabel haram pula. Mungkin ada yang mendapatkan DL secara sah, namun pemabuk-pemabuk DL tetap wujud, dan akan terus wujud tanpa pemantauan pensyarah. Amat tidak adil bagi mereka yang ditangkap meniru, sedangkan ramai lagi dibelakang sana yang meniru. Alangkah lebih mudah jika si pensyarah lalai itu untuk memberi lampu hijau atau ‘open book’ ketika test dan kuiz. Sekurang-kurangnya tiada siapa yang gagal.

Tapi tak mengapalah, mereka merasakan mereka punyai hak dan saya tidak pernah terfikir merampas hak mereka itu. Cuma tidak perlu terlalu bongkak ketika mendapat anugerah itu, jangan juga memperlekeh orang lain. Kerana anda amat hina sekali. Maafkan saya kerana mengulangi perkataan hina beberapa kali. Teruskan perjuangan anda. Semoga apa yang baik itu dijadikan tauladan dan yang buruk itu dijadikan sempadan.


Oleh:-

Muhammad Amsyar bin Hussain Alaauddin

Thursday, May 21, 2009

i'm good .. :)

lindo oh lindo!

hmm tah la ,,, apa aku dah buat sampai dy marah sgt kat aku..
aku rs last aku kol dy aku ckp nk knl dgn kwn dy..
tp tu pun sbnrnye kwn aku yg nakk..
aku x hingin pon..awek aku 10x cun dr dak tu..
pastu rs aku last aku msg dy aku ckp ak miss dy..lama x jumper..
tp xtau ar lau tu pun dy marah..rs aku cam bese je ckp cmtu..b4 ni pon aku ckp cmtu ok jer dy... ntah la..apa salah aku xtau la..
msg x reply,, call x angkat... apa yg terjadi neyh.. adoyaiii... dah ar duit kering+lapa..kne lak prob cmni... malang tol.. sialan la aku bulan ni.. shit!






p/s: i'm sorry la.. :(

Wednesday, May 20, 2009

kasihku..sayangku...


.
cinta.... jgn la kamoo terasa hati kalau saya jarang msg or call kamoo...
bukannya aku x cinta..cuma kadang2 kita perlukan masa untuk diri n kwn2 kite yg laen rite? paham yeah? cinta kamoo sampai akhir hayatku..
hanya kau seorang...
jgn risau yeah?
u r mine n i'm yours n we're belong to HIM only... Only Allah can seperate us...

love u forever...




video


inilah lau x tegak kan syiar Islam.. sokong Islam hadhari..
bwk2 la bertaubat..
adoyaii..
kiamat sudayh dekat wo!

Tuesday, May 19, 2009

murtad dan malaysia


Dalam sejarah lampau, kes Natrah, seorang wanita Belanda yang memeluk Islam dan berkahwin dengan Mansor Adabi telah dipaksa oleh ibu bapanya keluar dari Islam (Murtad) dan menggunakan mahkamah British di Singapura untuk membawa Natrah balik ke Belanda.

Keprihatinan seluruh umat Islam dan masyarakat dari seluruh pelusuk Tanah Melayu dengan berjalan kaki dan berbasikal, berkumpul dan berdemonstrasi di Singapura untuk membantah serta mempertahankan aqidah hanya SEORANG muslimah dari dimurtadkan tanpa sedikit pun memikirkan perasaan takut berhadapan dengan bedilan peluru serta cota tentera British yang menghalang mereka.

Itu dulu..jika dibandingkan dengan umat Islam sekarang terlalu lemah dan dayus yang hanya mampu melihat sahaja tanpa memperdulikan sejumlah 100,000 (Mufti Perak), dan 250,000 kes (2006) yang telahpun murtad “tanpa paksaan” dan hanya menanti untuk didaftarkan di Pejabat Pendaftaran Negara.

Saya dapati kes ini tidak mendapat liputan panas media mungkin kerana wanita tersebut adalah seorang ‘mualaf’ ataupun ianya telah terlalu lama dijerukkan selama 2 tahun dari (2006 – 2008).

Terdahulu, kes murtad Azlina Jailani @ Lina Joy pernah membuat permohonan pada tahun 1997 untuk menukar namanya kepada Azlina Lelani tetapi ditolak kerana telah menukar agama Kristian.

Diikuti dengan kes keluar dari Islam secara sukarela iaitu Mohamad Ya, 57; Mat Yaakob Ismail, 56; Kamariah Ali (isteri Mohamad Ya), 51; dan Daud Mamat, 62, mengemukakan rayuan terhadap Mahkamah Tinggi Kota Bharu.

Kes murtad bukanlah perkara baru dibincangkan di Malaysia yang terkenal antara negara yang memperjuangkan Islam hadhari. Anak orang Melayu pun boleh murtad (kes Aishah), inikan pula seorang mualaf yang ditinggalkan suami dan dia masih lagi merangkak untuk mengenali Islam. Apakah badan keIslaman negara hanya memandang enteng masalah sebegini?

Daripada Ibnu Mas`ud dan `Aisyah, Nabi s.a.w. bersabda: “Tidak halal darah seseorang muslim selain daripada tiga sebab, berzina selepas menjadi muhsan, membunuh orang lain tanpa hak dan mengasingkan diri dari jemaah serta meninggalkan agama (murtad).” (Riwayat al-Bukhari, Muslim, Abu Dawud dll).

Sesiapa yang menukar agamanya (murtad), maka hendaklah ianya dibunuh.” (Riwayat al-Bukhari dan Abu Dawud).

demi Islam..


Persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !! Injil telah dicetak & di edar. IFC buat roadshow besar-besaran sokong kebebasan beragama. Bersedialah wahai saudara saudari ku yang amat disayangi. Berdoalah semoga umat ISLAM selamat.

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal. Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.

Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM? Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia . Antaranya:

01.) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun.

  • Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, “Hang nak ikut agama apa?”. Kalau dia kata nak jadi Hindu, maka jadi Hindu lah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.
  • 02.) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama.

  • maknanya, perkataan ‘Islam’ yang ada kat mykad kita itu, depa minta di ‘tiada’ kan.
  • 03.) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.

    04.) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

    05.) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

    06.) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

    07.) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain.

  • mahkamah syariah kalau takde, habis la kita. Walaupun ia bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?. Kalau takde mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.
  • 08.) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

    09.) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

    10.) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

    11.) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

    12.) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia?

    Lagi 3 saya tak ingat, anda boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim.

    Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?. Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya
    dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?. Depa kata kat Mufti Perak, “ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!”. Datuk Harussani balas dalam majalah Millenium Muslim katanya, “di atas sikap open minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!”. Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!

    ———————————————————————————————-

    Kata Al-Imam Ibn Kathir didalam tafsirnya:

    “Sepertimana yang Tartar berhukum dengan berteraskan sistem pemerintahan yang diambil daripada raja mereka Genghiz Khan yang telah mencipta untuk mereka undang-undang Yasak yang merupakan sebuah buku menghimpunkan hukum-hakam yang diambil daripada syariat yang berbagai, iaitu Yahudi, Nasrani, Islam dan lain-lain. Dalamnya juga banyak hukum-hakam yang diambil daripada fikiran dan hawa nafsunya semata, lalu dijadikan undang-undang yang diikuti oleh anak cucunya. Mereka mendahulukannya melebihi kitab Allah dan Sunnah Rasulullah, sesiapa yang berbuat demkian maka dia adalah kafir dan wajib diperangi
    sehingga dia kembali kepada hukum Allah dan Rasulnya, dan tidak berhukum selain daripadanya dalam perkara kecil ataupun besar”. (rujukan tafsir al-Quran al-’Azim oleh Al-Imam Ibn Kathir jld. 2, m.s. 70. Cetakan Beirut)




    bgn tido!




    fuh baru bangun! wahahaha.. ngantuuk sial.. tp xelok tdo lame2..blh giler jadinyer..haha mlm tadi aku melayan tahap kebuhsanan 99% aku ni.. youtube la.. ape lg... first aku bukak Britain's Got Talent.. bese ar.. show ni mcm mana2 reality program kat Malaysia ni yg menyesatkan n tipoo duit rakyat..mcm AF tula.. haha fuck AF! dah ar x best.. berdosa pulak tu.. adoyaii.. bwk2 la bertaubat sape yg buat n tgk benda tu..berdosa tau x! tp yg aku tgk ni kafir sumernyer..so xpela,,, then cam bese ar.. myspace.. sampai dah xda org nk komen aku.. aku sign out lar.. haha.. pastu aku teringt isu murtad kt ngr kiter ni.. aku pon bukak la.. tgk interbiu2 n ceramah2 serta penerangan mufti2 d Malaysia ni... dan aku stuju dgn Ust Badrul Amin yg Mufti Perlis mmg bodoh n bapak setan! IFC pon aku isytihar sbg musuh agamaku yg no1.. please take not ye kwn2.. petubuhan ini di dokong o Sister In Islam.. nama je Islam tp mencabar Islam.. sial la korang pompuan2 x tau bersyukur! "Ya Allah kalau Kau takdirkan kami umatMu berperang dgn golongan2 murtad ini,nescaya aku berada antara orang2 yg memeranginya",,Amin!! layan beb ceramah Ust Badrul Amin tu,, bkn krn dy Pas n aku sokokng pembangkang.. tp krn ketinggian ilmu agamnya yg aku respek giler2 ah.. mmg hebat... malangnyer,, anak murid dy sendiri memalukan dy,, dgn menjadi pengurus IFC.. bygkan hancur hati dy.. sedyh aku tgk dy.. then after that aku dgn tokchai beralih pulak ke cartoon Rasulullah.. ada 12 part... best giler.. cerita ttg Rasulullah S.A.W. dr mula2 dpt wahyu ke kepayahan menyebarkn Islam sehingga kemenagan Islam dikecapi.. feeling sungguh aku tgk movie tu.. alangkah bagus if aku hidup sezaman dgn Baginda..

    Keluarga bahagai katanyer..


    Sedamai taman firdausi
    Limpahan kasih sayang sejati
    Seharum semerbak kasturi
    Mengharumi hidup insani

    Indahnya damainya
    Keluarga yang bahagia
    Itulah idaman impian setiap insan
    Yang dahagakan belaian
    Serta kasih dan syaang

    Ketika insan lain berbahagia
    Bersama keluarga
    Namun kita masih meniti
    Titian rapuh perhubungan

    Mengapa kita terpisah daripada rahmatNya
    Mungkinkah kita seringkali melupakanNya
    Ayuhlah bina semula
    Keluarga diredhai Allah

    Oh ayah oh ibu dengarlah rintihan
    Dan luahan hatiku yang dahaga kasih
    Jiwaku merasa terseksa ketandusan kasihmu
    Marilah kita bina bersama-sama
    Keluarga bahagia

    Ayah ibu
    Luangkanlah sedikit masa bersamaku
    Ku rindukan kemesraan
    Dan belaianmu



    yes... lagu ni mesti sumer orang tau kan? nyanyian kumpulan nasyid Saujana tu. Haha lau korang nak tau ni la vokalis kumpulan Saujana!
    aku buat ni bkn knk kutuk dy ke ape w/pun mmg ada niat haha..
    sebenarnye aku kesian kat dy..penyanyi nasyid yg berdakwah pon boleh ilang pedoman..
    bygkan lah kita yg x seberapa ni..
    saja nak bg korang tau yg mamat ni yg juga seorg Dr tau skrg.. Dr Khairul Idzuan Baharin...
    dah jadi lembut..
    knp??
    ALLAh S.W.T je yg tau..

    jgn kwn2 akuada yg jd cmni sudah...mmg aku tibai dlu..



    Sunday, May 17, 2009

    azrai to .....

    coba kau coba...
    lalu ke mata aku...

    malam semalam gundah gulana...

    hari ini hari mulia...

    siapa sebenarnya aku pada mu?

    mungkin sama dgn teman lain yg bisa kau buat begitu.


    ;;